Stap 1: De waarschuwingsbrief

Uw zaak begint te lopen vanaf het moment dat u zich online bij ons aanmeldt. Dat kan 24/7. De eerste brief naar uw klant gaat meteen de deur uit.

In die waarschuwingsbrief wordt de incassoprocedure op een nette manier aangekondigd. We leggen duidelijk uit hoe de druk én de kosten de komende weken steeds verder worden opgevoerd. Uw klant heeft nog vijf dagen de tijd

om uw factuur zonder bijkomende kosten te betalen. Vaak is die waarschuwing al voldoende.

Stap 2: We starten de echte incassoprocedure

Heeft uw klant na een week nog niet betaald? Dan gaat de eerste zware brief de deur uit, toegespitst op de ernst van de situatie. Daarna volgt de eerste van twee telefonische acties om duidelijk te maken dat er echt betaald moet worden. We maken uw klant bij elk contactmoment goed duidelijk dat elke volgende stap hem (en niet u!) meer geld gaat kosten. Als het echt niet anders kan, laten we de kans op een betalingsregeling niet onbenut.

Stap 3: Onze advocaten komen in het spel

Met onze gespecialiseerde advocaten, onze jarenlange ervaring en onze hoogwaardige informatiebronnen kunnen we de druk heel gericht verhogen. Uw klant merkt dat!

Stap 4: We sturen een conceptdagvaarding naar uw klant

Als uw klant na stap 3 nog altijd niet betaald heeft, gaat een conceptdagvaarding de deur uit. En als het kan, sturen we zelfs direct een faillissementsaanvraag. Waarom? Omdat het werkt! In tegenstelling tot andere incassobureaus – die vaak alleen een deurwaarder kunnen inzetten – hebben wij dit extra wapen in handen. Zo kunnen we alvast beslag laten leggen op loon en huis, onder banken en leveranciers. Al deze stappen kunt u continu online volgen.

Stap 5: Zijn we er dan nog niet: dan gaan we naar de rechter

Voordat we naar de rechter stappen, krijgt u natuurlijk eerst een deugdelijk advies over de kansen en kosten. We vertellen u wat uw juridische kansen zijn om de zaak te winnen, maar we geven u ook zo goed mogelijk inzicht in de betalingsmogelijkheden van uw klant. Want er moet natuurlijk wel iets te halen zijn bij uw klant. Vervolgens beslist u!

Kiest u voor een procedure? Dan gaan onze advocaten meteen voor u aan de slag. Door onze efficiënte en effectieve aanpak is een procedure ook lonend bij kleine bedragen. Uw klant betaalt tenslotte de meeste proceskosten. Als onze advocaten beginnen, dan willen ze ook winnen. Ze halen alles uit de kast om uw factuur alsnog te innen, inclusief de kosten en rente.

Moet dat trouwens altijd een hele dagvaardingsprocedure zijn? Nee, als advocaten kunnen wij de druk ook opvoeren door een faillissement aan te vragen van uw klant. Willen we echt dat die failliet gaat? Nee, maar hijzelf zeker niet!

Daar waar het kan, is een faillissementsaanvraag het snelste en sterkste middel.

Stap 6: Schuldbewaking

Als uw klant echt (nog) niet kan betalen of een procedure is op dit moment te risicovol, dan volgen we de zaak nog vijf jaar. Al die tijd houden we de druk op de ketel. Blijkt dat uw klant na een tijdje toch weer geld heeft, dan worden alle kosten alsnog op hem verhaald.

Stap 7 (of beter gezegd: stap 0)

Voorkomen is beter dan genezen. Om in de toekomst nieuwe problemen met wanbetalers te voorkomen, helpen we u om uw debiteurenbeheer te verbeteren. Denk aan goede opdrachten, contracten, algemene voorwaarden en de inrichting van een efficiënt debiteurenbeheer bij u in huis.

Dat maakt ons tot het natuurlijke verlengstuk van de eigen debiteurenadministratie. We zijn dus uw partner van begin tot eind.

Door onze hoge automatiseringsgraad is geen enkele debiteurenomvang voor ons te groot. Hoe groter, hoe efficiënter we aansluiten op uw interne processen.

Graag nemen wij zelfs hele portefeuilles over, ook van oude vorderingen.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart